DZIENNIK ćwiczeń i odżywiania – krok po kroku

Rozpoczynając swoją przygodę i decydując się na zmianę swojego życia, siebie – swojego wyglądu, swojego umysłu, żywności w swojej lodówce oraz garderoby z rozmiaru L na S, bardzo pomocny może okazać się DZIENNIK ĆWICZEŃ I ODŻYWIANIA.

Dzisiaj przedstawię Wam, jak wykonać taki Dziennik oraz co powinno znaleźć się w środku 🙂

DZIENNIK ćwiczeń i odżywiania

Co zyskamy dzięki posiadaniu własnego Dziennika?

  • kontrolę nad ilością spożywanych pokarmów;
  • możliwość wyznaczania dni treningowych;
  • zapis pomiarów danych partii swojego ciała w centymetrach;
  • możliwość obserwowania zachowania naszego organizmu – co zjedliśmy, jak się po tym czuliśmy;
  • zapisanie celu – z doświadczenia wiem, że WSZYSTKO CO ZAPISANE to już prawie ZREALIZOWANE;
  • obserwowanie rezultatów! Nic tak nie cieszy jak zobaczenie postępów swojej pracy.

Taki Dziennik możesz założyć w każdej chwili, bez względu na to na jakim etapie przemiany jesteś. Być może na początku wydaje Ci się, że nie jest on Ci potrzebny, że nie masz czasu na jego prowadzenie, jednakże jestem przekonana, że po tygodniu sama zauważysz, iż taki Dziennik faktycznie może być pomocny, gdyż nie masz KONTROLI i brak Ci DOKŁADNOŚCI nad jedzeniem oraz treningami. Co więcej – po kilkunastu dniach patrzysz w lustro widzisz pierwsze efekty i chciałabyś zobaczyć, jak było na początku, czy faktycznie centymetry poszły w dół – nie możesz wtedy PORÓWNAĆ i zaocznie CIESZYĆ SIĘ postępami.

Wszystkie te aspekty zapewni Ci właśnie Dziennik.

Gdzie możesz kupić?

Dosłownie w każdym sklepie, w którym są artykuły papiernicze. Dziennik to zwykły zeszyt, ale niezwykły w swej postaci 🙂 Wybierz taki, który najbardziej Tobie będzie odpowiadał – wielkością, okładką, czy będzie w linię, kratkę, czy też może pusty. Ja swój kupiłam w E.Leclerc za ok. 10 zł.

Również zachęcam do zrobienia zdjęcia, jeżeli masz ochotę możesz je nawet wywołać i wkleić do Dziennika – będzie niezapomniana pamiątka, wiele osób o tym zapomina, bądź nie chce tego robić, jednakże przez to później nie mamy możliwości porównania własnej metamorfozy…

Przechodzimy do TWORZENIA DZIENNIKA:

KROK 1. STWÓRZ STRONĘ TYTUŁOWĄ

Nazwij swój dziennik, podam Ci kilka przykładowych tytułów:

  • Mój Dziennik
  • Dziennik ćwiczeń i odżywiania
  • Dziennik metamorfozy/przemiany
  • Dziennik zmiany mojego życia

DZIENNIK ćwiczeń i odżywiania

KROK 2. OKREŚL SWÓJ CEL

Kolejna strona zostanie poświęcona TWOJEMU CELOWI.

Wypisz, wymaluj, wydziergaj, naklej – czy stwórz cokolwiek jeszcze innego, co określi cel, jaki chcesz osiągnąć. Wypisz również POWODY, dlaczego to robisz. Mając świadomość, czemu startujesz, jeszcze bardziej motywujesz samą siebie, a gdy nadejdzie dzień, kiedy nie będziesz miał ochoty na trening, kiedy będziesz chciała odpuścić – otwórz drugą stronę i PRZYPOMNIJ SOBIE, DLACZEGO ZACZĘŁAŚ <3

 

foto-3

foto-4

KROK 3. STWÓRZ TABELKĘ Z POMIARAMI

Na górze zapisz daty. Mierz się co 7-14 dni i zapisuj rezultaty.

Po prawej stronie w rubryce od góry do dołu wypisz partie ciała, które będziesz mierzyć, niech będą to:

  1. Brzuch
  2. Biodra
  3. Talia
  4. Uda
  5. Łydki
  6. Szyja (opcjonalnie)
  7. Biust (opcjonalnie)
  8. Ramię (opcjonalnie)
  14-11-2016 22-11-2016 2-12-2016 12-12-2016 22-12-2016 1-01-2017
BRZUCH 83 cm
BIODRA 94 cm
TALIA 73 cm
UDA 54 cm
ŁYDKI 33 cm
SZYJA 32 cm
BIUST 87 cm
RAMIĘ 26 cm

KROK 4. WYPISZ ZASADY ŻYWIENIOWE

Szczegółowe zasady znajdziesz we wpisie WYZWANIE I METAMORFOZA naszego ciała i umysłu. Dodaj do niech swoje punkty, gdyż sama wiesz najlepiej, jakie produkty Ci nie szkodzą, kiedy wstajesz, kiedy chodzisz spać. Jedno w tym wszystkim jest ważne – WYBIERAJ, KUPUJ I JEDZ ŚWIADOMIE. Zdrowo, smacznie oraz celebrując każdy posiłek.

Ciesz się tym, co jest na Twoim talerzu i bądź wdzięczna za to, że w ogóle coś na nim masz! 🙂

DZIENNIK ćwiczeń i odżywiania

DZIENNIK ćwiczeń i odżywiania

KROK 5. WYPISZ ZASADY TRENINGOWE

Szczegółowe zasady również znajdziesz TUTAJ. Podobnie jak, w przypadku zasad żywieniowych, polecam abyś sama określiła dni, w których będziesz mogła ćwiczyć, weź pod uwagę natężenie pracy w danym tygodniu, ilość zadań do wykonania, ilość zajęć w szkole/na uczelni i dojdź do wniosku, kiedy będziesz mogła poświęcić minimum 40 minut na trening.

DZIENNIK ćwiczeń i odżywiania

KROK 6. OPISUJ KAŻDY DZIEŃ

Zapisuj sobie każdego dnia:

  • co zjadłaś
  • jaki trening wykonałaś, ile trwał, intensywność (możesz także określić swoje zaangażowanie)
  • kaloryczność posiłków – w tym celu może posłużyć Ci aplikacja FatSecret – sama z niej korzystam i szczerze polecam
  • jak czujesz się danego dnia, czy to był TWÓJ DZIEŃ <3 czy jutro taki będzie, bo go takim uczynisz 🙂

 

DZIENNIK ćwiczeń i odżywiania

DZIENNIK ćwiczeń i odżywiania

 

To chyba tyle od strony technicznej 🙂

Zachęcam Cię do tego, byś założyła sobie taki Dziennik, niech służy on Ci jako narzędzie kontroli, motywacji i możliwości obserwacji swoich postępów. Świadomość siebie, swojego życia i swoich wyborów jest jednym z kluczy do odniesienia sukcesu własnej metamorfozy. Chciejmy zmienić swoje życie na zawsze, nie na jedną okazję, okoliczność, bądź wydarzenie.

KONTROLA + DOKŁADNOŚĆ + ŚWIADOMOŚĆ + WNIOSKI = SUKCES!!!

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie i ściskam mocno! <3

Komentarze: 10

  1. Cześć!
    Ze swojej strony chciałabym podzielić się dwiema uwagami/sugestiami 🙂
    Po pierwsze – moim zdaniem w kwestii przemiany swojego ciała cel powinien być określony w sposób jasny i przejrzysty (w ten sposób unikniemy wymówek natrętnie pojawiających się w swojej głowie). Przykład? Zamiast pisać „Zmienię swoje ciało”, „Schudnę”, lepiej za cel obrać sobie konkretną wagę, na początek najlepiej niezbyt wymyślną, żeby się nie demotywować. Niech to będzie trzy kilo mniej, jakie to będzie motywujące!
    Po drugie – czcionka w formularzu „Dodaj komentarz” nie ma polskich znaków : D

    Pozdrawiam serdecznie :*

    1. Heeej! 😉
      Bardzo trafne uwagi!
      Co do celu – w pełni się zgadzam, dobrze określić sobie bardzo dokładny cel, który chcemy osiągnąć – będzie on naszym wyznacznikiem i da nam świadomość do czego dążymy 🙂

      Dziękuję serdecznie i pozdrawiam pięknie! <3
      Buziaki!

  2. Yeeeaaa 😊 nareszcie! Coś idealnego dla tych trochę bardziej roztrzepanych, do których się zaliczam. Kiedy dużo się dzieje wiele maleńkich rzeczy umyka naszej uwadze więc pomysł z dziennikiem pozwoli uniknąć sytuacji analizowania wszystkiego pod koniec dnia i usilnego przypominania sobie (jak to było z tym treningiem i posiłkami).
    Ja od siebie dorzucam cytaty, sentencje…etc.- wszystko co mnie zmotywowało w gorszej chwili nawet wers piosenki, który nie pozwolił odpuścić na siłce. Rewelacyjnie się do tego wraca😉
    Plan na dziś
    -znaleźć notatnik i zapoznać go z moją torebkę… oby znajomość ta zaprocentowała jak najbardziej.
    Dziękuję S.😘 życzę Wam systematyczności w zapisywaniu i WYTRWAŁOŚCI !!!

    1. O taaak, dziennik zdecydowania sprzyja kontroli i dokładności działań w przypadku zmiany i chęci zaangażowania się metamorfozę własnej osoby 😉 Jest też pewnego rodzaju motywacją do tego, by kolejnego dnia, gdy budzimy się rano, zauważymy dziennik na biurku, pamiętać dlaczego zaczęliśmy, na co pracujemy i że uzupełniając go będziemy o krok bliżej własnego celu 😉
      Również życzę POWODZENIA! Trzymam za nas moooocno kciuki i wiem, że DAMY RADĘ! 😉
      I to ja DZIĘKUJĘ! <3 Tobie Justyno i każdej osobie, która tu jest.

  3. Właśnie zakupiłam plenner i mam zamiar od nowego roku kontrolować się. Oczywiście dopuszczę czas na przyjemności ale myślę że samokontrola pomoże mi w wielu aspektach. Jak zwykle nowy rok, nowe postanowienia ale kiedyś trzeba w końcu się postarać i zadbać i siebie w każdej dziedzinie . Pozdrawiam

  4. kierujesz sie zapotrzebowaniem kalorycznym czy liczysz gramature posiłków?

  5. jaki masz cel? redukcja? masa czy coś innego?

  6. czego unikasz w żywieniu? ;)))

  7. super porady 🙂 😉

  8. Jest plan, determinacja i samokontrola. Tak można osiągać cele. Gratulacje.

Dodaj komentarz